Від грантових заявок до тижня моди — чого навчилися профтехи в бізнесу

Від грантових заявок до тижня моди — чого навчилися профтехи в бізнесу

Пів сотні освітян та освітянок, які працюють у закладах професійно-технічної освіти Харкова, Сум, Дніпра та Кривого Рогу, два тижні стажувалися в бізнес-компаніях із різних регіонів України. Учасники й учасниці познайомилися з роботодавцями, дізналися від них про ефективні бізнес-стратегії та актуальні вимоги до працівників. Результатом стажування стала, зокрема, подальша співпраця із представниками бізнесу та розробка профорієнтаційних програм.

«Вчися.Медіа» поспілкувалося із представниками компаній та центрів профтехосвіти з Люботина (Харківська область) і Сум про те, які проєкти започаткували в межах стажування та яку користь вони принесуть закладам освіти.

Стажування представників профтехів відбулося в межах проєкту «EduBiz: інноваційне стажування для директорів/ок і викладачів/ок ПТНЗ в Україні». Його запустила ГО «Я і моя школа» в грудні 2024 року. Проєкт тривав чотири місяці, насамперед до нього залучали заклади з прифронтових регіонів.

НАВЧИЛИСЯ ЗАЛУЧАТИ ІНВЕСТИЦІЇ ТА КРАЩЕ КОРИСТУВАТИСЯ ВЛАСНИМИ РЕСУРСАМИ

Представники Регіонального центру профосвіти залізничного транспорту та агротехнічного сервісу міста Люботин Харківської області стажувалися в компанії «EFarmPro», яка є виробником та дистриб’ютором агрообладнання.

Під час стажування директорка закладу Ольга Агєєва та викладач агродисциплін Руслан Ольховський вивчали моделі співпраці між закладами освіти та підприємствами, досліджували інноваційні рішення для розвитку агроосвіти, а також знайомилися з програмним забезпеченням для цієї сфери. На стажуванні їм розповіли про те, як писати грантові заявки та залучати інвестиції в агросферу. Деякі з цих знань уже стали в пригоді центру ПТО.

Ольга Агєєва розповідає, що за час стажування компанія допомогла розібратися, як ефективно використовувати 100 гектарів землі, які має заклад, і як вибудувати роботу в команді. У результаті стажування центр профтехосвіти підписав два меморандуми про співпрацю: із «EFarmPro» та Національним університетом біоресурсів і природокористування України (НУБіП).

Ольга Агєєва під час стажування
Ольга Агєєва під час стажування

«Позаяк це аграрний заклад зі своїми землями, ми хотіли допомогти зрозуміти, як їх використовувати, — ділиться Олександр Приходченко, генеральний директор та засновник компанії “EFarmPro”. — Ми розповідали, як заклад може одержувати прибуток і яку бізнес-модель треба створити, а також про те, як не лише вести ефективну освітню діяльність, а і втілювати успішні практики всередині закладу. Говорили і про внутрішній клієнтський сервіс: як проводити глибинні інтерв’ю, дізнаватися про запити своєї аудиторії та бути максимально клієнтоорієнтованими. А зараз ми плануємо розробити для центру чат-бот, який допомагатиме майбутнім студентам із профорієнтацією».

Після стажування Ольга Агєєва започаткувала аналогічну практику для викладачів і викладачок закладу в місцевих компаніях. А влітку директорка планує поїхати з учнівством та наставниками до колег із механіко-технологічного факультету НУБіП. Така поїздка відбудеться в межах співпраці, налагодженої під час стажування. Ольга Агєєва вважає, що для учнів та учениць це гарна нагода дізнатися більше про кар’єрні можливості.

«Ми написали грантову заявку на участь у доборі Грантового освітнього проєкту щодо створення найкращих бізнес-ідей в агросфері”. Для цього використали знання з агронавігації, які здобули під час стажування. Наш центр відібрали для участі в першому етапі: зі 120 учасників після навчання оберуть 10 переможців, кожен із яких одержить 100 тисяч гривень на реалізацію ідеї. Та й навчання буде корисним: розповідатимуть, зокрема, як складати бізнес-плани. Так стажування стало стартовою сходинкою для участі в новому проєкті», — додає Ольга Агєєва.

Ольга Агєєва та Руслан Ольховський в офісі компанії
Ольга Агєєва та Руслан Ольховський в офісі компанії

ДОЛУЧАТЬСЯ ДО ПОШИТТЯ ОДЯГУ ДЛЯ ВЕТЕРАНІВ ТА ВЕТЕРАНОМ З АМПУТАЦІЯМИ

Працівниці Сумського центру професійно-технічної освіти з дизайну і сфери послуг стажувалися в українського бренду одягу «MAKI». Наталія Цьома, в. о. директора центру, й Олена Черниш, майстриня виробничого навчання, у межах стажування ознайомилися з низкою українських брендів, відвідали швейні виробництва та надихнулися на зміни у своєму закладі освіти.

«Ми хотіли поспілкуватися з колегами, стейкхолдерами та роботодавцями й разом напрацювати профорієнтаційну програму для роботи з нашими майбутніми вступниками. На день відкритих дверей, який плануємо в травні, хочемо запросити Макара Ципана, щоб він, як стейкхолдер, роботодавець і засновник бренду “МАКІ”, розповів про особливості роботи кравців і кравчинь», — каже про мету стажування Наталія Цьома.

Завдяки стажуванню представниці Сумського центру ПТО познайомилися з власницею бренду трикотажного одягу «РІТО» та зацікавилися її проєктом. У його межах вона запрошує відомих людей та меценатів/ок у шоурум. У форматі бліцінтерв’ю героїні розповідають про свою роботу та цікавинки з життя, а також пробують себе в ролі моделей та з’являються перед камерою в різних образах, які їм спеціально підбирають у шоурумі.

Учасниці стажування з трьох профтехів на виробництві
Учасниці стажування з трьох профтехів на виробництві

«Започаткуємо в травні такий проєкт і в нас — запрошуватимемо місцевих знаменитостей. Нашою першою гостею стане сумська художниця Світлана Качуровська. Ми зробили колекцію одягу, натхненну її картинами, і хочемо запросити авторку, щоб вона його приміряла та поділилася думками», — розповідає про плани Наталія Цьома.

Представниці Сумського центру ПТО відвідали також студію «24/7 Lab» і дізналися про виготовлення адаптивного одягу для ветеранів з ампутованими кінцівками та порушеннями зору. Під час стажування заклад долучився до цього проєкту.

Демонстраційні моделі адаптивного одягу представили на лютневому Українському тижні моди. Захід відвідали й декілька студенток від закладу, щоб побачити плоди своєї праці та залаштунки модної події.

«Для показу ми з двома іншими закладами, які проходили з нами стажування, створили по одній футболці з вишивкою, а наш центр допомагав із виготовленням додаткових п’яти. На одній частині футболки розташована об’ємна руна, яка допомагає людині з порушенням зору зорієнтуватися, де перед, а де зад», — пояснює Наталія Цьома.

«Коли буде масштабування, я б хотів, щоб на базі ПТО ми шили адаптивний одяг, а студенти були дотичні до виробництва: такий одяг доволі технологічний і складний, тож для них це будуть дуже корисні досвід і практика. Для центру ПТО таке співробітництво стане класним кейсом співпраці», — розповідає Макар Ципан, дизайнер і засновник бренду «MAKI».

Після завершення стажування, розповідає освітянка, у закладі впроваджують два основні принципи, про які дізналися в межах проєкту: адаптивність та екологічність. Наприклад, тепер на профорієнтаційних тижнях викладачі акцентують на адаптивності одягу для людей з ампутаціями, а також на екологічному використанні речей — зокрема, на «другому диханні» для старого одягу.

Фото: архів Ольги Агєєвої, Макара Ципана, ГО «Я і моя школа»

Інші статті

Переглянути все
Переглянути все