Як має діяти школа, якщо дитина прийшла хвора на заняття? Досвід ліцею №34 ім. Віктора Максименка

Як має діяти школа, якщо дитина прийшла хвора на заняття? Досвід ліцею №34 ім. Віктора Максименка

Питання відвідування хворими дітьми шкіл завжди викликає дискусії серед батьків. Частина з них не вважає нежить і кашель протипоказанням до відвідування закладу освіти, інших же обурює, коли батьки відправляють хворих дітей на навчання.

Що в такому випадку може зробити школа? Чи може заклад не допустити хвору дитину до занять?

Алгоритмом роботи свого закладу в таких випадках із «Вчися.Медіа» поділилася Алевтина Багінська, директорка ліцею №34 імені Віктора Максименка Подільського району м. Києва.

ДИТИНА ПРИЙШЛА ХВОРОЮ ДО ШКОЛИ: ДІЇ ДЛЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Питання санітарних норм у закладах освіти, здоров’я, гігієни та медичного обслуговування учнів регулюють два основні документи:

  • Санітарний регламент для закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО);
  • Порядок здійснення медичного обслуговування учнів ЗЗСО.

Зокрема, у першому йдеться, що «у випадках виникнення в закладі освіти інфекційних захворювань, а також отруєнь керівник закладу повинен негайно повідомити лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України відповідної території».

«Але в нормативно-правових актах та інших офіційних документах НЕ прописано, що школа може не допустити дитину до занять, якщо вона прийшла до закладу хвора. Інакше це буде порушення права на освіту.

Привести дитину на навчання – це право батьків, а також і їхня відповідальність. Якщо батьки свідомо приводять хвору дитину до школи, ми не можемо не допустити її до занять. Максимум, що може зробити заклад, – повідомити батьків, що дитина хвора й дитину необхідно забрати додому, або ж показати лікареві. Не прийняти дитину ми не маємо права», – каже Алевтина Багінська.

ЯКИЙ АЛГОРИТМ У РАЗІ ХВОРОБИ УЧНІВ НАПРАЦЮВАЛИ В ЛІЦЕЇ?

Якщо вчитель/вчителька бачить погіршення самопочуття дитини, або ж вона самостійно про це повідомила, то її негайно відводять до шкільного медпункту. Там її оглядають медсестра чи лікар (за штатним розписом ліцею в медпункті може працювати лікар та три медсестри) і телефонують батькам.

У телефонній розмові їм повідомляють, що сталося з дитиною, з якими скаргами вона звернулася, і тоді разом вирішують, що робити далі. За словами директорки, як правило, батьки приїжджають до закладу та забирають дитину.

«Також батьки можуть дати дозвіл медикам дати певний лікарський препарат дитині. Ми розповідаємо, що в нас є в медпункті й тоді батьки кажуть, які ліки з наявних можна дати дитині. Адже завжди потрібно пам’ятати, що на якісь із препаратів може бути алергія, тож, щоби цьому запобігти, наші медики завжди консультуються з батьками», – зауважує директорка.

У випадках серйозних травм, втрати свідомості тощо, працівники закладу обов’язково викликають швидку. До лікарні дитину супроводжує медпрацівник ліцею, хтось із вчителів, паралельно сповіщають і батьків.

Якщо ж дитина має ознаки якогось вірусного захворювання, температуру, кашель, то для таких випадків у ліцеї є кімната тимчасової обсервації. Її вперше “відкрили” за часів пандемії COVID-19 і використовують до сьогодні. Щоб уникнути поширення вірусу чи інфекції, туди відправляють дитину, поки по неї не приїдуть батьки.

Також, за словами директорки, у закладі створили вайбер-групу для адміністрації, батьків та медичних працівників. Там оперативно інформують про будь-які інциденти, зокрема про виявлення вірусних захворювань у певних класах (звісно, без оприлюднення конкретних імен назагал). Це дає змогу швидко вживати заходів для запобігання розповсюдженню інфекцій.

Якщо, наприклад, батьки повідомляють про випадок вітрянки в якомусь із класів, у закладі негайно застосовують відповідний алгоритм дій:

  • проводять дезінфекцію;
  • кварцування класу;
  • коригують графік харчування в їдальні. Для класів з дітьми, де виявлена вітрянка, установлюється окремий час харчування для того, щоб уникнути контакту зі здоровими дітьми, які не перебували в одному приміщенні з тими, хто вже захворів. Також визначається певна кількість посуду, який необхідний для харчування цієї кількості дітей;
  • повідомляють батьків контактних дітей. Рекомендують уважно слідкувати за їхньою симптоматикою та просимо залишати таких дітей вдома, щоб зменшити ризик розповсюдження інфекції.

Якщо ж понад 30 % учнів у класі захворіли, тоді запроваджують дистанційне навчання для цього класу.

«Звісно, школа не є медичною установою, але ми маємо також дбати про збереження здоров’я дітей. Тому ми ретельно моніторимо ситуацію: класні керівники щодня повідомляють про рівень відвідуваності та випадки захворювань. Також у нас є достатня кількість засобів для дезінфекції та кварцувальних ламп, які використовуємо для очищення приміщень і мінімізації ризиків зараження.

Ми постійно підтримуємо відкриту комунікацію з батьками, оперативно інформуємо їх про випадки захворювань у класах і надаємо рекомендації щодо огляду дітей перед школою. Завдяки такому підходу нам вдається уникати критичних ситуацій і забезпечувати стабільний освітній процес», – підсумувала Алевтина Багінська.

Фото Артема Галкіна, передрук світлин суворо заборонений

Авторка тексту: Ірина Троян

Інші статті

Переглянути все
Переглянути все